مرداد ۶

ویرایش تصاویر نسل های شجره نامه

شاید یکی از موضوعاتی که در هر شجره نامه به سرعت تبدیل به چالشی زمان بر می شود، بحث تصاویر و عکس ها است. عکسهای قدیمی با همه رنگ و بوی سیاه و سفید و حاشیه های گرد، معمولا بصورت خانوادگی هستند و این بیشتر به این دلیل است که عکس های قدیمی هزینه نسبتا زیادی داشتند و خانواده ها توانایی مالی کافی برای داشتن تعداد زیادی عکس را نداشتند. قرار دادن عکس های خانوادگی به عنوان عکس نسل ها در شجره نامه نیاز به کمی کار، صرف زمان و ویرایش دارد.

در این نوشتار به به آموزش ویرایش تصاویر در سایت «شجره ساز» می پردازیم. در این مقاله فرض بر این است که شما قبلا تصویر دیجیتالی از آلبوم قدیمی خود را تولید کرده اید. اگر نمی دانید که چگونه عکس های خود را دیجیتالی (اسکن) کنید تنها کافی است که از گوگل کمک بگیرید و یا به سادگی می توانید با موبایل خود عکسی تهیه کنید.

برای شروع ابتدا در «شجره ساز» شجره نامه ای بسازید. اگر نمی دانید چطور شجره نامه بسازید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

قدم بعدی اضافه کردن تصویر به نسل ها است. در این مثال ما عکسی مانند زیر را به نسل اول شجره نامه خود اضافه کرده ایم. توجه داشته باشید که در این مرحله تنها عکس را به نسل اضافه کنید تا در مراحل بعد آن را ویرایش کنید.

حال باید از قسمت مدیریت وارد بخش گالری تصاویر شوید. و سپس از عکس مورد نظرتون گزینه ویرایش را انتخاب کنید:

با انجام این کار شما وارد صفحه ویرایش تصویر می شوید.

همانطور که در پایین این صفحه می بینید، شما می توانید تصاویر را برش بزنید و بچرخانید. بعنوان مثال در تصویر زیر ما عکس پسر بچه را پس از چرخاندن تصویر برش زده ایم:

فراموش نکنید که برای مشاهده محصول نهایی می بایست روی گزینه «پیش نمایش عملیات» کلیک کنید.

و گر تغییرات مورد پسند شما بود روی گزینه «اعمال تغییرات نهایی روی عکس» کلیک کنید تا تصویر شما ویرایش شود. تبریک میگوییم شما اولین تصویر خود را در سایت «شجره ساز» ویرایش کرده اید!

در این نوشتار به آموزش نحوه ویرایش تصاویر در سایت «شجره ساز» پرداختیم و به همراه یک مثال روش کار را نشان دادیم. لطفا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید


کپی این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

Posted ۶ مرداد ۱۳۹۹ by in category "مطالب بدون دسته", "مطالب مرتبط یا سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *